neljapäev, 12. november 2009

Kodutöö_2 (Kaugkoolituse korraldamise skeem õpetajate jaoks)


Õpileping:
- arutleme, mis teemat valime (kuulame erinevaid ideid, ettepanekuid).
- suhtleme e-maili teel, kasutame MSN konverentsi.
- uurime
- skeemi koostamiseks kasutame www.gliffy.com
- hindame saadud tulemust


Skeem


Meie grupp otsustas koostada kaugkoolituse korraldamise skeemi õpetajate jaoks.

Õpetaja haldab kursuse kodulehte ja foorumit. Kodulehele kogub ta õppijate jaoks kõik õppematerjalid, ülesanded, kasulikud lingid, programmid, mis on seotud kursusega. Kõike seda, mida õpetaja vajab kursuse jaoks saab otsida kasutades Google’it. Foorumis saab õpetaja arutleda teemasid oma õpilastega, aga ka vastata nende küsimustele ning aidata kaasa püstitatud eesmärkide saavutamisele. 

Õppematerjalide (pildid, slaidid, videod) esitamiseks nii kursuse kodulehel kui ka foorumis saab kasutada erinevaid sotsiaalse tarkvara vahendeid, näiteks, flickr, slideshare.com, youtube.

Õppijad loevad järjepidevalt kursuse kodulehte ning foorumi ja jätavad sinna oma kommentaare. Kodutööde esitamiseks kasutavad õpilased blogisid ja e-maili. Blogisse saavad nad lisana kokku koguda ka erinevat huvipakkuvat infot kursuse kohta, samuti hinnata kursust, kirjeldada oma õpinguid. Blogisse saab üles panna ka mustandeid, kus õpetaja ja kaasõpilased saavad neid enne hindamist kommenteerida.

Õpeataja saab suhelda õppijatega ka kasutades e-maili, MSN, Skype jne. Õppijad saavad saata oma kodutööd e-mail teel (need võvad olla lihtsalt "kodutöö lingid", mis asuvad blogis või muus kohas) ning küsida pakilisemaid küsimusi..

Arvame, et oleme saavutanud oma eesmärgi ning loodame, et see maastik aitab õpetajaid, kes plaanivad läbi viia kaugkoolituse kursusi kasutades Internet-i: aitab paremini korraldada kaugkoolituse väljaõpet ning näitab, millele on vaja pöörata tähelepanu, et saavutada oma eesmärki.

11 kommentaari:

  1. vajalik teema, arusaadav skeem! rühm nr 5 annab 10 p!

    VastaKustuta
  2. Teie idee ja skeem on selge. Kõik on karrilikult tehtud ja väljamõeldud. Aga teie idee jaoks on juba olemas erinevad vahendid (viki, IVA, moodle jne). 9p

    VastaKustuta
  3. Grupilt 7 punkte 9. Nõustume eelmisega, et vajalikud keskkonnad on ju selleks juba olemas. Samas tervitatav nähtus siduda seda kõike rohkem kasutatavate programmidega nagu Msn etc...

    VastaKustuta
  4. Grupp 4. Idee oli teha üldine skeem, eesmärk oli selline, et õpetaja ise valib endale sobiv keskond (kas wiki, mingi veebihosting (saab olla isegi tasuline) või midagi muud). Me ei üritanud peale sundima kasutama mingit "just sellist keskonda", vaid andnud õpetajale valikut - otsusta ise mida sul on mugavam ja sobilikum kasutada "just selle kursuse" läbiviimiseks (kuna kursused võivad olla suunatud erinevatele teemadele ja võiks juhtuda, et see "keskkond", mida me rekomendeeriks, ei osutuks sobivaks selle kursuse jaoks). Meie hindame oma tööd 10p.

    VastaKustuta
  5. Päris hea mõte. Aga grupitööd vist eriti polnud... Seda enam on ju töö hästi õnnestunud! Olenemata probleemidest grupis tundub päris OK töö.
    RÜHM 1 hindab -> 10p

    VastaKustuta
  6. Väga tore, et on mõeldud selle peale, et õpilased saavad kodutöid enne esitamist üle vaadata lasta.

    VastaKustuta
  7. Kaugkoolituse jaoks muidugi on päris mitmed keskkonnad käigus juba, IVA ja WebCT jne. Aga lihtne ja loogiline. Esineja päästis grupi au, aga ülejäänute roll jäi natuke segaseks.
    Kuid muidu polegi aru saada, et grupivaimu ei tekkinud!
    Rühm nr 8 annab (aritmeetilise keskmise) 8,25 punkti.

    VastaKustuta
  8. grupp 9

    9 - Ei saa aru, miks õppijad lisaks kodutöö blogisse postitamisele selle veel eraldi e-postiga õpetajale saadavad. Õpetaja võiks selle asemel kasutada PageFlakes'i, et jälgida blogidesse sisseviidud muudatusi.
    9 - Huvitav teema. Kirjeldamata on jäänud töö grupis. www.gliffy.com on hea viide, tänan. Samas jääb skeem veidi segaseks. Nt see kolmeharuline ristmik paremal "koduleht - slaidid/pildid/videod - õppijad" - kas õppurid lähevad kuidagi otse ressursside kallale või läbi kodulehe? Kas need infoteede ristumiskohad on mingi tähendusega või mitte? Noolte suund on segane, nt miks on google-ressurssid ühesuunaline, google-õpetaja aga kahesuunaline? Kui noole suund peaks tähistama info liikumist, siis ma saaks paremini aru, kui ressurssidest läheks nool läbi google ja õpetaja koduelehele... või kui nool näitaks subjekti-objekti suhet, siis võiks õpetajast lähtuda nooled nii google kui ka kodulehe suunas... lühidalt- midagi jäi arusaamatuks :) (P.S. Skeemil on slaidide ja piltide keskkonnad vahetusse läinud.)
    9 Igati väärt idee. Tundub isiklikult mulle, et grupitööd vist eriti ei olnud:)

    Hinne: (9+9+9)/3=9

    VastaKustuta
  9. Seletused oleksid võinud olla konkreetsemad. Õpilepingusse oleksite võinud kirjutada, milliseid vahendeid kasutate. Õpimaastikus oleksite võinud seletada, miks te just neid vahendeid kasutate. Skeem on eeskujulikult tehtud.
    Skeem ja kirjeldus hea, kuid konkreetsus puudub. Ei ole välja toodud, mida tegid rühmaliikmed ja kuidas teie koostöö laabus. Sellist skeemi on hea võrrelda teiste õpikeskkondadega ja võrrelda positiivseid ja negatiivseid külgi. Ka olemasolevatel õpisüsteemidel on oma piirangud.
    Idee on tore - eriti hindan selle realistlikust. Mulle meeldis, et kasutajale on antud vabalt valida vahendeid - kes mida kasutada soovib. Samas on see ka puuduseks - kaob ära maastiku ühtsus. Õpetajal, kes ei pruugi olla it-alaselt kõige tublim ja uuendusmeelsem, võib tekkida raskusi erinevates keskkondades vajalike märkuste tegemiseks (kommenteerimiseks). See on see asi, millega tuleb arvestada - eesti tiiger on küll kaugele hüpanud, aga õpetajad ei ole kõik veel järgi jõudnud hüpata. Teatakse seda, mida kursustel õpetatakse, kaugemale vaadata on raske, kuna puuvad teadmised, huvi ja aeg. Sellised õpetajad on muidugi erandid, aga erandid kinnitavadki reeglit ;) Aga põhjalikkuse eest, seatud eesmärkide ja nende täitmise eest - meie poolt 8 punkti. Grupp 6.

    VastaKustuta
  10. meie grupilt (2) tuli keskmiseks hindeks 7,6p

    Skeem on sellel grupil ka tore. Õpileping võiks olla rohkem lahti kirjutatud. Teema on neile kindlasti ja ka mitmetele vajalik.

    VastaKustuta
  11. Igati korralikult tehtud ja ette kantud. 10 p
    Tervitades,
    Terje

    VastaKustuta